Урок на свіжому повітрі

Сьогодення вимагає від педагогів переосмислення багатьох освітніх канонів. Школа потребує ідей, теорій, що відповідали б оптимальному розвитку дитини й сучасним потребам суспільства. Саме тому нині є актуальним звернення до гуманістичних основ педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського.

Видатного українського педагога Василя Олександровича Сухомлинського хвилювало, щоб школа не забрала в малюків їхніх дитячих радощів. Треба так ввести їх у світ знань, щоб перед ними відкривались усе нові й нові радощі, щоб пізнання не перетворювалось на нудне навчання.

"Перш, ніж розгорнути книжку, прочитати по складах перше слово, діти повинні прочитати сторінки прекрасної в світі книги – книги природи", - писав В.Сухомлинський. Його велику спадщину: створення школи радості та школи під блакитним небом важко переоцінити.

Згадуючи В.Сухомлинського, методичний центр управління освіти адміністрації Дзержинського району Харківської міської ради виступив перед вчителями початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів району з ініціативою щодо проведення районного конкурсу "Урок на свіжому повітрі".

В конкурсі брали участь 83 вчителя початкових класів із 27 шкіл району. Вони розробили 85 уроків для 1-4 класів з предметів: українська мова, математика, природознавство, мистецтво. Звісно, як в будь якому конкурсі, були учасники, були й переможці. Але головна перемога - це розкриття професійної майстерності та пропаганди кращого досвіду педагогів щодо проведення нетрадиційних форм уроків. І головне - перемога учня, заради якого спочатку розробив, а потім провів такий урок сучасний вчитель. Творчо працюючи над кожним етапом нетрадиційного уроку на свіжому повітрі, педагоги - учасники конкурсу пам’ятали, що зміст цього уроку, його структура повинні бути побудовані на засадах, які розвивав Василь Сухомлинський у своїх працях:

- любов до дитини;

- розвиток творчих сил кожної особистості в умовах колективної співдружності на основі етико - естетичних цінностей, інтересів і потреб, спрямований у кінцевому підсумку на творчу працю;

- культ природи: природа – найважливіший засіб виховання почуття прекрасного і гармонії;

- розробка демократичних педагогічних засобів і методів навчання й виховання;

- звернення до внутрішнього світу дитини, опора на її сили, внутрішній потенціал, підтримка і розвиток того здорового, що є в кожній особистості;

- розвиток ідеї "радості пізнання", тобто емоційне сприйняття процесу навчання;

- демократизація структури управління навчально – виховним процесом у школі.

З конспектами уроків, які посіли призові місця у районному конкурсі "Урок на свіжому повітрі", можна ознайомитися у методичному центрі.

Перелік уроків – переможців конкурсу

Календар Всесвітніх і Міжнародних медичних дат

Кiлькiсть переглядiв: 52